onsdag 9 januari 2013

Sveg kommer alltid finnas i mitt hjärta

Bild från SVT

Året efter att jag tagit studenten gick jag på Bäckedals folkhögskola i Sveg. Ett år på textillinjen, ett år i paradiset. Sveg är inte en stor ort men hjärtat i "Härliga Härjedalen".

Nu på SVT Play kan man se dokumentären "När rocken kom till Sveg", en underbart dokumentär om hur rocken slog igenom i Härjedalen och hur band börjar dyka upp på loggdanserna och det blev loggrock. Intervjuer blandas med musik och fina bilder.

Och jag blir så nostalgisk när Kingen åker runt i Sveg. En bit av min hjärta kommer alltid slå för Sveg.

2 kommentarer:

  1. Åh, du har gått på Bäckedal. Jag gick en kort sommarkurs i spånad där för några år sedan och tänkte att det måste vara en dröm att få vara där ett helt år.

    SvaraRadera