tisdag 8 januari 2013

Ergonomi + symaskin inte helt hundra

Jag fortsätter att tänka på min mattrasor, idag mest på det här med ergonomi. Jag tycker det är svårt att sitta vid symaskinen och sitta "rätt". Så nu har jag höjt min arbetsstol så att jag har en 90-gradig vinkel i armbågen, det fick jag lära mig av en ergonom på Sätergläntan när jag gick där.
Nu ska jag bara komma ihåg att räta på nacken, kanske borde sätta upp en bilder eller något liknande som jag kan komma ihåg att titta på med jämna mellanrum.

Dom trasor som jag hade strimlade är nu hopsydda så nu ska det strimlas ett gäng till. Det hoppas jag kunna göra framför TVn, kombinera nytta med nöje.

2 kommentarer:

  1. Jag har även vinklat min symaskin lite, så den lutar sig bakåt..det hjälper mot värk i nacken.
    Svårt att förklara..

    SvaraRadera
  2. Smart, det ska jag också prova. Vad lägger du under för att vinkla den?

    SvaraRadera