måndag 28 januari 2013

Primitivt sätt för att nöta bort fingeravtryck


Nu har två mattor fått sin frans knuten och den tredje är på gång. Det är lite synd om min vänstertumme den får jobba mer än den är van vid. Det blir nog lite semester när det här är klart, eller inte. Jag har så många idéer som jag vill göra. Och så har jag två mattor till som ska vävas, efter det är varpen slut. Då ska det upp en provväv och sedan får vi se.

Förhoppningsvis kan jag visa bild på dom färdiga mattorna ikväll. Jag har lagt ut två och är väldigt nöjda med dom två.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att du lämnade en hälsning hos mig så jag kunde hitta hit! Alltid lika roligt när man hittar "nya" fina vävbloggar.
    Ha en härlig vecka!
    /Sanna

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att det är själva "uppflyttningen" strax innan åtdragningen som nöter tummen? Isåfall: tips: använd en sticka/virknål/stoppnål (motsv) - trä den genom den lösa knuten och flytta upp den (knuten) med dess hjälp.Nästan hela åtdragningen kan göras med nålen kvar.

    SvaraRadera