söndag 20 januari 2013

Bok med stickad rygg


I torsdags band vi enkla häften på "Visa mig", slöjdföreningen jag är med i. Till den träffen köpte jag en bok om att binda böcker. Att binda böcker är något som har fascinerat mig länge och enkla häften har jag bundit ganska många av. Men jag skulle vilja ta det ett steg längre, men helst utan att behöva köpa in en massa special material.


I boken som jag köpte handlade ett kapitel om en teknik som dom kallar koptisktbildning. Bara det att ryggen ser ut som det är stickad gjorde att jag vill prova. Så när jag kom hem letade jag fram lite tjockare skrivarpapper för att träna på. Ett litet häfte blev det och jag har fått blodad tand, nu vill jag testa mera, göra tjockare böcker.

Om du vill testa här är en länk till en Youtub film, klicka här.

2 kommentarer:

  1. Var hittar man Visa migs program för våren 2013? har letat på Hemslöjdskonsulenterna och Visa migs blogg men hittar inget.
    MVH
    Anne Marie P
    ami.p@tele2.se

    SvaraRadera
  2. Det blev klart för några dagar sedan, så det borde komma ut i dagarna. Jag skickar det till dig nu på direkten. Hoppas vi syns någon torsdag framöver. =)

    SvaraRadera