tisdag 1 januari 2013

Årskrönika 2012, Några av årets upplevelser

2012 har jag försökt att "uppleva" så mycket jag bara kan och orkar. Jag har varit på flera resor inom Sverige, både långa och korta.


Första resan var i april då flög jag ner till Ystad och Riksföreningen för Handvävning för att delta på riksårsmöte. Det blev en helg i flamskvävningenstecken. Jag var på hembygdsmuseet "Lilla Rödde" och så gick jag på flamskkurs med Rebecka Winther.


I maj när jag vävde på Nordiska museet var jag och tittade på Regalskeppet Vasa, det var en häftig upplevelse. En del av upplevelsen var alla utländska turister som var som galna.


I September var det dags för återträff för oss svenskdeltagare och volontärer från IOV kongressen. Det blev en härlig helg på Urnatur i Ödeshög.


I oktober laddade jag för ordförandekonferens i Stockholm för Riksföreningen för handvävning.Jag tog ledigt två extra dagar och fyllde dom med museum och utställningar. Det blev långa besök på Historiska museet och Etnografiska museet.


I september lärde jag mig också att man behöver inte åka så långt för att hitta något helt nytt. En lördag var jag med Heimbygds textilkommittén på Bergs hembygdgård som ligger mindre än 8 mil från där jag bor.

Jag har samlat mycket inspiration 2012, det är många projekt som har fötts i mitt huvud detta året. Vissa har blivit förlöst andra finns kvar i mitt huvud eller nerskissade på papper. Om allt går som det ska kommer jag att korsa Sveriges gräns 2013 och åka söderut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar