torsdag 24 januari 2013

Inspirationsjakt


Jag är på inspirationsjakt på läggsöm. Jag har skrivit om det tidigare, jag har liksom fastnat i broderikursen jag går med läggsömmen. Jag håller på med ett litet broderi som jag är nöjd med men. Och här kommer ett stort men. Det finns så mycket fint att titta på, medeltida pärlstickar som broderade helt fantastisk läggsöm och jag kan inte hitta mig till rätta. Hur ska jag kunna omvandla det till något jag vill brodera?

Tror jag går tillbaka till vävstolen och låter tankarna fara, kanske jag hittar inspirationen där.

2 kommentarer:

  1. Hej, har du kollat dessa bilder (söker läggsöm på google och markerar bilder) https://www.google.se/search?hl=sv&gs_rn=1&gs_ri=hp&tok=qchsdoWsrg46RzKM02za1A&cp=7&gs_id=q&xhr=t&q=l%C3%A4ggs%C3%B6m&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.bGE&biw=1536&bih=690&wrapid=tljp1359362227832012&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ujgGUaukGNH24QS3koGACw

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!

    Där fanns det mycket att hämta, så mycket fint.

    Kul att flera av bilderna kommer från min blogg. =)

    SvaraRadera