lördag 5 januari 2013

Men vad i hela *pip, pip, pip*


I början av December en kväll när jag sydde nya julgardiner och en klänning som skulle användas två dagar efter valde min favoritsymaskin att lägga av. Med jättetrassel som följd. Vad gjorde jag då, jag tog fram min andra symaskin, det är tur att man har en extra.

Ikväll var det då dags att ta tag i trasslet, först det vanliga byta nål, kolla trådspänningen, trä om maskinen några gången. Svära lite mera och så till slut lösningen och då är den så enkel och simpel. "Varför tänkte jag inte på det innan!" Så nu funkar min symaskin som den ska och jag vet var jag ska börja leta nästa gång den börjar trassla på samma sätt.

3 kommentarer:

  1. Bra att du kom på vad felet är o du har 2 maskiner.. Duktigt gjort.

    SvaraRadera
  2. Jag vet med mig själv att jag är dålig på att plocka fram penseln och rensa bort alla feta dammtussar som samlas under plåten till undertråden. Oftast mina orsaker till
    * pip * pip *

    SvaraRadera
  3. Samma här, det är otroligt hur mycket damm som kan samlas där. =)

    SvaraRadera