tisdag 29 januari 2013

Äta, sova, jeans...

Dom senaste dagarna har handlat om jeans i trasmatteform. Senaste veckorna har handlat om det men nu har det varit slutspurt och idag gick dom i väg med posten. Och jag var i ett lyckorus på väg till mitt andra jobb.


Tre blev det som ni vet, tre lika men samtidigt olika. Jag har fotat alla och sitter och tittar på dom i datorn. Det blir en helt annan känsla av "mönster" på avstånd. Det är häftigt att se.


Under arbetet med dessa mattorna har jag lärt mig mycket en sak lärde jag mig i dag. Jag kan sy fast etiketter med min vanliga symaskin, det var inga problem. Det var en trevlig lärdom, förhoppningsvis får jag användning av den snart igen.

12 kommentarer:

  1. Ganz toll!
    som betyder något som
    Jättesnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Nu har jag lärt mig ett nytt uttryck, det ska jag börja använda.

      Radera
  2. Himla snygga! Jag såg på en annan vävblogg häromdagen att hon vävt en jeanstrasmatta där det gått åt 75 par jeans, det är ju helt galet. Är det kanske lite inne att väva av jeanstrasor nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar var en vävtrend, och det kan man förstå det blir ju så snyggt! =)

      Radera
  3. Så snyggt, Hanna-Kristine! :-)
    Din kund kommer bli supernöjd.

    (Vore kul att se alla tre bredvid varandra också)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Jag önskar så att jag tog en med alla tre, men det missade jag tyvärr. Det är något jag ångrar nu.

      Jag får fixa ett montage i datorn. =)

      Radera
  4. Svar
    1. Tack, jag får nog börja spara jeans så jag väva en till mig själv också.

      Radera
  5. Den är verkligen jättefin. Det är så mycket liv i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag försöker att väva så det ska bli så slumpvis som möjlig men det blir ett mönster hur man än gör. Jag gillar såna "slump"mönster och jag håller med dig, det blir så fint.

      Radera
  6. Underbar matta. Vill-ha-känsla! Eller... vill också göra. Tack för inspiration!
    /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Hoppas det blir en matta i din vävstol också.

      Radera