onsdag 11 september 2013

Veckade skisser


Det är nu över ett år sedan jag började med en broderikurs på distans, och jag försöker nu ta tag i den igen. Jag skulle vilja bli klar med brev 1, om jag inte gör det nu så blir det nog inget av det. Och det kan jag ju inte tillåta.

Jag håller på att skissa på olika Albertus Pictor bilder, jag försöker att hitta ett flyt i skissningen. Vilket jag har lite svårt för jag är helt enkelt inte van att skissa med papper och penna, utan jag brukar skissa på datorn och oftast i grafiska mönster, inte figurer och djur som det är i Albertus Pictors målningar.

Något som jag gillar med Albertus målningar är hur han har fått till en rörelse och dimension i tygerna, det skulle jag vilja lära mig att rita. Men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar