torsdag 8 maj 2014

Två och två byter dom plats

Igår tog jag fram Emilia igen, min "knitters loom", jag har en sjal uppsatt i henne som jag tänkte försöka väva klart. Och visst blev det en bit igår framför TVn, men om sanningen ska fram hade jag nog varit klar vid det här laget om jag hade suttit i min vanliga vävstol. Men den kan jag inte ta med mig på stickkafé, som just är vitsen med Emilia, men jag vet inte jag, jag har den största och den är inte helt lätt att ta på bussen.

Det är härligt att sitta och väva framför TVn, men om det inte var för att jag vill göra färsigt sjalen hade jag nog plockat fram flamskramen istället. Så det är bara att konstatera att just nu är vi inte menade för varandra, men det kan ändra sig i framtiden så jag låter henne bo på vinden ett tag till. Men först ska sjalen bli klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar