torsdag 15 maj 2014

Ser det här beige ut?


Ibland blir det inte som man har tänkt sig. Jag har tidigare färgat en stege mellan gult och violett och fått till fantastiska beigea färger, men det var med ett annat fabrikat av färger. Nu tänkte jag att jag skulle färga en hel triangel fylld med underbara beigea färger och vad får jag då?! Olivgröna färger, fina, men inte alls som jag hade tänkt mig. Så nu har jag börjat funderat på hur jag ska lösa det, för det finns en lösning det gäller bara att hitta den. Och med lösning menar jag att hitta den perfekta färgblandningen.

3 kommentarer:

  1. Nej, det ser inte beige ut, men som en underbar ljunghed!
    Något som en Västgöte tycker är väldigt vackert!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får till de där perfekta beiga färgerna som du sökte efter! :)

    ...fast jag, som inte gillar beige särskilt mkt alls, tycker ju att de där färgerna du fått fram, från gult till lila via oliv, är alldeles fantastiska! :)

    SvaraRadera
  3. Beige är det inte, det håller jag med om. Men vilka fantastiska färger!

    SvaraRadera