söndag 4 maj 2014

Ibland behöver man en robot


Nu behöver jag inte prata med mig själv när jag sitter i vävstolen, utan jag har en robot att prata med. Att brodera korsstygnen tog inte så lång tid, men sen har den legat i väntan på att jag ska ta mig upp på vinden där jag har min mönstrade bomullstyger. Igår kväll var det då dags, jag var upp och hämtade ett av mina tyger från Afrika, vaxbatik helt underbara. Sen var det "bara" att sy fast tygerna och montera ihop den, lite pilligt men roligt.

Om du blir sugen att sy en egen robot kan du hitta den i boken "Brodera och sy djur i figur" av Ida Ahlström. Det finns också många fina djur man kan sy, om man nu inte gillar robotar. Eftersom jag ville göra en nåldyna kändes det så hemskt att sticka nålar i ett djur, så då föll valet på en robot, ett extra lätt val då jag gillar robotar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar