måndag 19 maj 2014

Känner ni hon som håller på att jobba ihjäl sig?!

För här är hon!

Årsarbetstid, smaka på det ordet, å-r-s-a-r-b-e-t-s-t-i-d. Vad är det då, kan man fråga sig. Jag tillhör dom som har det, det betyder att under en del av året jobbar man mindre per dag och andra delar mer. I mitt fall jobbar jag 40 minuter mindre varje dag januari och februari, vilket är härligt, men nu i maj och juni jobbar jag då 40 minuter mer varje dag. 40 minuter varje dag är ganska mycket, så det känns när man kommer hem.

Och till det har jag beställningar som väntar på att vävas, det innebär att tiden för bloggen just nu är begränsad. Det hjälp inte att det jag väver är lite hemligt, en lite tjuvtitt vill jag trots allt ge er. Det är en väv till "Next Level Craft", en modern slöjdutställning som öppnar den 13 juni i Umeå.

Jag hoppas att ni har tålamod med mig under den här perioden och jag kommer att skriva så ofta jag bara kan.

5 kommentarer:

  1. Har du hört uttrycket "Gå in i väggen"? Fundera på vad det betyder! Hjälper inte hur snygga vävarna än blir om man "går in i .... Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit in i väggen och det är inte trevligt, nu 4,5 år efter känner jag fortfarande av sviterna. Man får varningar innan, men det gäller att förstå vad som är på gång. Var rädd om dej!
    Stina

    SvaraRadera
  3. Vilken spännande vävbindning. När du kan, när det inte är hemligt längre, berätta. Kan det vara cord? Hanna

    SvaraRadera
  4. Här är ännu en in-i-väggen-springare, som vill säga: Ta det lugnt! Men det känns som om du är medveten om faran. Jag tycker du ska blogga lite mindre än du bara kan just nu. Var rädd om dig - vi kan vänta- :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för allt stöd, nu är vävarna klar och nu ska jag ta det lugnt resten av helgen, dom timmar så är kvar. Det ska bli lunch med halloumi och sitta i soffan.

    /Hanna

    SvaraRadera