tisdag 13 maj 2014

Så FINT det blev


Det är ett tag sedan jag vävde plädar nu, plädar tänkta till Jämtland/Härjedalenrummet på Sätergläntans kortkursboende. Idag kom bilderna från Åsa Ganell som var en av dom som åkte ner för att fixa till rummet. Visst blir det fint, jag skulle definitivt vilja bo i det rummet om jag gick en kortkurs!



Och mina plädar ligger där så fint på varsin säng. Det är också så kul att få se sakerna man gör i den miljön som dom kommer att få "bo" i, det är inte så ofta jag gör det.

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det är olika slöjdare från Jämtland/Härjedalen som fått i uppdrag att skapa slöjd till rummet i en bestämd färgskala.

      Radera
  2. Det är ju som att en vill åka på kortkurs bara för att få chansen att få bo i ett sånt fint rum! :)

    SvaraRadera
  3. Fint! Vilket underbart rum att bo i!

    Bodde i Rättvik under några år, och då åkte jag till Sätergläntan ibland. Dels för att handla i butiken och dels på deras Öppet Hus. Det är lite av en dröm att kunna gå en av deras kortkurser, men plånboken tillåter det inte i nuläget.

    SvaraRadera