fredag 9 maj 2014

Sånt jag inte kan

I en kommentar i min utlottning kom det en fundering om vad jag inspireras av som inte är textil.

Jag gillar att titta sånt som är gjort av dom som är duktiga och älskar det dom gör, jag gillar särskilt att titta på sånt som jag inte kan. Jag blir grymt inspirerad av dom som kan teckna och som kan skulptera, och lite avundsjuk måste jag erkänna.



I veckan var jag ner på Drejeriet här i Östersund, det är ett kombinerat galleri med butik med tyngdpunkt på keramik. Just nu är det glas som gäller, det är Anna Lena Kauppi som ställer ut, en utställning som hon kallar "Mörkt & ljust". Hon visar bland annat lampor med ingraverade djur, dom gillade jag mycket.



På vägen ut gick jag förbi som här krabaterna, som bara är helt underbara. 


Jag gillar sånt som har en lekfullhet, det är något som jag vill bli bättre på att plocka fram i min egen slöjd.

3 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig larv, jag tror jag är lite kär. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag blir också larvigt kär när jag ser krabaterna!

    SvaraRadera
  3. Visst är dom underbara, om plånboken hade tillåtit det så hade minst en fått följa med hem. =)

    SvaraRadera