lördag 31 augusti 2013

Grattis Ulla Cyrus 100 år


Idag fyller en av handvävningens viktigaste personer 100 år, Ulla Cyrus-Zetterström.

Själv har jag bara träffat Ulla en gång i Sundsvall på Riksårsmötet för Riksförbundet för Handvävning i april i år. Där fick hon ta emot det nyinstiftade priset "Guldskytteln".

Idag fyller alltså Ulla 100 år, jag hoppas att hon har haft en underbar 100 års dag. Och jag skulle vilja tacka henne för allt som hon har gjort för både den svenska handvävningen och för att ha konstruerat en av dom bästa vävstolarna i världen.

7 kommentarer:

  1. Nu måste jag gå och sätta mig i min Cyrus-stol och tänka på henne. Vilken kvinna!

    SvaraRadera
  2. Sitter just nu i min Curus-vävstol och gratulerar jubilaren!

    SvaraRadera
  3. Det låter som att ni också har haft en underbar dag. Själv ritar jag mönster till mitt nästa projekt. =)

    SvaraRadera
  4. Firar henne en dag för sent genom att klappa lite fint på min Cyrus-vävstol.

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag såg din blogg för att du hade skrivit om min gamlemormor Ulla Cyrus. Jag har en blogg och undrar hur du har gjort din mall så man kan ha etiketter och skriva om sig själv som du har gjort på sidan. Jätte tacksam för svar! Här är länken till min blogg: klarahalldin.blogspot.se

    Må gott,
    Klara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Klara, kul att du har hittat min blogg.

      Jag skickar ett mejl till dig om etiketter och profiler.

      Hälsningar
      Hanna

      Radera