måndag 12 augusti 2013

Det är stor skillnad mellan 2 och 12...

... eller vad som kan hända när man väver flamsk klockan 2 på natten.


Trolovningen fortsätter, jag har börjat med bruden. Och nu kommer då en fråga, kilen i kjolen har nummer 13, det finns ingen nummer 13 på färgkartan!

Så jag ringer till Hemslöjden i Skåne där en mycket hjälpsam Eva Berg kan berätta att kilen ska vara rosa. Och nu kommer vi till dagens citat: "Det är den där Bruden har rosa hår". ROSA hår!!! Jag har ju vävt vitt, tittar lite närmre och ser att 1 i 12 har varit täckt av en varptråd och jag har läst 2.

Så nu ska jag väva baklänges, med lite tur är det bara en tandning som jag behöver ta upp.

2 kommentarer:

  1. Inte konstigt att du missade den ettan. Sedan tycker jag att det känns lite otippat med rosa hår. Sitter här och fantiserar kring vilken rosa nyans det är - ljusrosa, grisfärgat, gammalrosa...? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, det kommer en bild när jag har fått fart i vävandet igen. =)

      Radera