måndag 26 augusti 2013

Dåligt samvete stickning


Den här stickningen har bott i en virkad "balja" som står på en byrå i hallen, jag ser den varje dag oftast fler gånger. Och jag har inte rört den sen februari. Men dom senaste dagarna har det blivit en ändring på det och jag har bara tummen kvar på första vanten. Det var ett experiment, ett experiment som jag tycker om, nu när jag stickar kommer jag på olika sätt att utveckla mönstringen på.

Men frågan är om jag ska lägga tiden på att ta fram ett nytt mönster som kan bli en materialsats till julmarknaden, det känns lockande nu, eller sticka vänster vanten också. Jag har några idéer som jag tror kan bli väldigt snyggt. Men ibland är det en sak hur det ser ut i mitt huvud och hur det ser ut när jag stickar.

3 kommentarer:

  1. Men, vilket fint garn och vilket spännande mönster! Hinner du verkligen inte både göra materialsats samt sticka klart den andra vanten innan julmarknaden? Kommer och kollar upp dig som vanligt! Ska väl vara med Visa mig! och ha prova-på-slöjd och sälja medlemmarnas alster. Vi ses då om inte förr.
    Hälsn. Maria F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på hur lång tid det har tagit för mig att sticka klart den här så kan man bli tveksam. Men med lite god vilja så går allt. =)

      I år ska jag faktiskt åka till Skärvången, det är första året som jag inte jobbar den helgen, vi kanske syns där?

      Radera
    2. Dessvärre blir det inget Skärvången för mig i år heller... Jag ska åka med Åskören på resa till Stockholm! Det blir ju kul det också. Vi ska bl a se SPÖK på Cirkus och sjunga i nån Stockholmskyrka på hemvägen. Nästa år ska jag planera bättre, för Skärvångenhelgen brukar vara så jättemysig!

      /Hälsn. Maria

      Radera