söndag 25 september 2011

Pocket & Prassel 6.0 frågor

Om böcker:
* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Just nu är det biografier.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Jag skulle vilja läsa mer surrealistiska böcker som t ex Dagarnas skum av Boris Vian

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Inget än, jag gillar det mesta.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Stephenie Meyer, har jag allt som publicerats hittills.  

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Nej, jag vet knappt själv. Senaste året har det varit mycket fantasy och vampyrer.

* Annat litterärt, värt att veta..?
Jag läser både på engelska och svenska. Jag brukar tycka som Yukiko Duke och läsa det hon tipsar om, även fast jag har varit dålig på det senaste tiden.

Om ätbart:
* Vad äter du för godis?
Det mesta, choklad och lakrits är stora favoriter.

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
 Chokladdoppadenötter, mums. 

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Är en stor tedrickare, nu till hösten och vintern gärna kryddiga teer med honung. 

Annat:
* Hobby?
Som märks i min blogg är det mycket textilthantverk, jag väver, stickar, syr, virkar, broderar...

* Favoritfilm?
Svart katt, Vit katt av Emir Kusturica

* Favoritmusik?
Musik med bra texter och mycket ljud, t ex Edda Magnason

* Stjärntecken? Favoritfärg?
Tvilling. Starka färger tillsammans med svart.

* Samlar du på något?
Jag samlar på saker med Jungfru Maria, gamla textilaredskap, rörskedar, måttglas... Jag har många små samlingar.

2 kommentarer:

  1. Hej kära du, det här är din hemliga bok-kompis som säger hej ¤hej, hej¤. Jag ser ju på högen från bibblan, att du är en riktig bokmal, härligt! Vad kan jag stoppa i paketet som gör dig riktigt glad?? Ser fram mot att få packa ett grönt paket till dig.
    Kram från dig hemliga bokkompis

    SvaraRadera
  2. Vad skulle jag bli riktigt glad av?! En bra fråga. En riktigt bra bok. Jag känner att jag har snöat in lite i det jag läser, så en bok som du tycker är riktigt bra.

    Spännande spännande, härligt att ha något att se fram emot i höst rusket. =)

    SvaraRadera