fredag 23 september 2011

Början på en virkad brudkrona

Det är inte så ofta som jag virkar men ibland händer det. Ikväll för att hjälpa Maja och för att testa en ergonomiskvirknål som jag fick av Hanna i ett byte.


Brudkronan är virkad efter ett mönster hos Järbo. Jag virkar den i bomull 8/8 som har samma grovlek som Gästrike 4-tr.

Här är en närbild av nederkantensrutor som man sedan virkar första uddvarvet i.

Virknålen då, den var skönt att hålla i. Det känns ovant än och det var många småmuskler i handen som inte var vana att bli använda, så det gäller att träna.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack så jättejättemycket. Jag hade gett upp och börjat leta efter andra mönster men nu så ska jag ge mig på denna igen! Ibland ser man inte det logiska hur många gånger men än går igenom det i huvudet så då är det skönt ifall nån ger en en aha-upplevelse! Hoppas jag kan hjälpa dig någon gång!

    SvaraRadera
  2. Det var bara kul att kunna hjälpa. Kanske blir det att jag virkar en hel brudkrona till mig själv. Och inte bara en nederkant, vi får se =)

    Lycka till med virkandet, det ska bli kul att se det färdiga resultatet.

    SvaraRadera