torsdag 1 september 2011

Man kan göra många saker av en matta

I kväll har jag varit på "Visa mig" och temat har varit "fläta en korg". Så jag rådbråkade min hjärna, jag kan ju inte få tag på sly någonstans, men en gammal matta. Så det fick det bli, en orientalisk matta med ett hål på mitten har blivit slaktad ikväll. Jag ska göra några några varv och så får det bli ett foder så kan jag använda den för mina stickningar vid soffan.

Botten har min pappa gjort och är av stavlimmat trä och pinnarna är grannens häck som dom sågade ner får någon dag sen. Det svåra var att strimla mattan, efter att provat sax och sekatör så blev det till sist kniven som gick vinnande därifrån, helt enkelt lättsammast. Lite blodvite blev det dock, jag är ju textilare för gudskull, är inte van med kniv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar