torsdag 13 december 2012

Varför jag älskar Ravelry


Jag har börjat att sticka ett mönster som jag aldrig stickat tidigare i en bok ny för mig. Nu har jag kommit några centimeter flätstickning och det ser fel ut. Jag reagerade att det vara ett lite konstigt sätt beskrivet men jag tänkte att det blir nog fin och det är en amerikans bok.

Varför älskar jag Ravelry då? Jo för när jag började ana att det är något som inte stämmer så var det bara att gå in på Ravelry i mitt bibliotek klicka på boken och sedan mönstret. Och visst fanns det en mönsterändring klicka där och det nya mönstret dyker upp bara att skriva ut. Nu är det bara den lilla detaljen att repa upp allt som jag har stickat, utom resåren.

Vad ska det bli då, ett par fina vantar hade jag tänkt mig. På julmarknaden insåg jag att jag har bara ett par tjockavantar.

2 kommentarer:

  1. Lite rörigt ser det ju ut.. Men nya tag.. Verkar vara härligt garn..

    SvaraRadera
  2. Garnet är helt underbart och mönstret ser mycket bättre ut nu när jag har börjat om.

    SvaraRadera