onsdag 26 december 2012

En annan annandag


Jag fick "Små och stora broderier" i julklapp, jag har Karins första bok och har tittat på denna också. Det var min älskade lillasyster som köpt denna. Igår kväll satte jag mig ner för att bläddra i den, det är många projekt som jag blev sugen på. Men det stora som hände var att jag blev sugen att ta tag i brevkursen i broderi som har varit liggande nu ett tag, jag har fastnat helt i ett moment, tack vare denna boken blev jag sugen igen.

Så nu är skissmaterialet framme igen, alltså kopieringspapper, bläckpenna och tuschpenna. Jag har kommit på att jag skissar mycket i tuschpenna, jag tror att det började när jag var utbytesstudent i Egypten. Där gick formgivningsläraren runt med suddgummi och suddade på studenternas skisser när det var något han inte tyckte var bra. Min lösning blev att skissa allt i tuschpenna, det går inte att sudda.

Just det, jag fick också Photoshop Elements i julklapp, så nu ska det bli lite ordning på bilderna igen. Jag har tidigare haft Photoshop CS, men det försvann med gamla datorn. Just nu leker jag runt i elements och än har jag inte hittat något jag saknar. Det är så härligt att ha ett bra bildbehandlingsprogram igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar