onsdag 19 december 2012

Som Alva på Junibacken


I år ska det firas jul hemma, och det blir inte bara jag och sambon utan vi blir åtta stycken. Det ska bli kul. Det innebär också storstädning. Finns det något så otacksamt som att städa köksskåpen, man vet att det är städat inuti men det syns inte på utsidan, där ser det likadant ut som när man började.

När städningen är klar är det dags för lite julbak och julgodis. Några pepparkakor ska det bli. När jag skulle städa skåpet med pepparkaksmått bestämde jag mig för att gå igenom alla måtten. Jag har en ganska stor samling så alla får inte vara med och leka i år. Jag har några favoriter, dom är köpta på loppis och det ser ut som dom är gjorda hemma, jag gillar hur naivistiska och charmiga dom ser ut. Särskilt grisen, det blir nog många grisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar