måndag 10 december 2012

Kyla, glitter och glamour

Idag på denna Nobeldagen bjuder jag på glitter och inte så lite glamour.


Det har inte blivit så mycket hantverkande i helgen, däremot mycket pratande om garner, stickning, nålbindning och allt annat som hör garn till.

Lite har det blivit stickat på min tvåändstickadevante, mest för att jag har kunnat visa vad tvåändstickning är och varför det blir så bra. Och glitter och stickning det hör liksom ihop.


Till glamouren då. Det är inte glamour GLAMOUR. Kanske inte ens lite, det är mest en ganska trött och kall garnförsäljare söndag eftermiddag. Det har varit en jättekul marknad, men som varje år så är det väldigt skönt när den är över. Nu ska jag börja pynta och städa här hemma, för om två veckor är det julafton!

Grattis till alla som vann nobelpris i år.
Själv väntar jag på att det ska instiftas ett nytt Nobelpris i Textilvetenskap, det skulle vara härlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar