söndag 28 juli 2013

Vart är dom där fåglarna som hjälper Askungen?


Idag var det dags för ny varp, härligt att kunna varpa ute. Det är en ganska kort varp, det är en beställning men också lite av ett test. Så får det bli när det är bråttom. Men jag är väldigt säker på att det kommer att bli bra, hur bra hoppas jag kunna visa om några dagar. 

Nu till det andra som jag "måste" göra idag. Sanera vävstolen, det känns som att sanering är ordet, städa räcker liksom inte. Det är damm hur mycket som helst och det är inte det värsta, jeansen har färgat av sig på bommarna och det måste bort innan jag kan börja väva ljust linne. Så det är bara att ta fram skurhinken och börja. 

3 kommentarer:

  1. Jag tvättar bort sådan färg med lite bensin... Damm hör till.
    Sitter för övrigt själv och väver fel i damastmönstret gång på gång. Ett mönster som inte har någon röd tråd i sig - om jag inte plockar vinbär eller så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrivet av Solveig M

      Radera
    2. Tack för tipset, det ska jag prova på slagbommen, den svarta varpen har fägat av sig på baksidan och det vill inte gå bort med vatten och YES.

      Det ska bli spännade att se hur det mönster ser ut, det är säkert jättefint och värt alla felvävningar. =)

      Radera