lördag 27 juli 2013

På utflykt storlomensland


Just nu kombinerar jag härligt fjällfiske med fransknytning och lata stunder.

I förrgår var vi på fisketur uppe i en fjällsjö där vi fiskade upp en middag. Det är öring som man får på kastspö där, dessa fick sedan hamna i röken och till det kokt potatis och dillsås. Jättegott!

Igår var det dags för den årliga turen till Föllinge. Det blev våfflor på hembygdsgården, Tunagården. Sedan en sväng förbi "Föllingeslöjd", där var det stor garnrea, men inget nystan fick följa med mig hem, jag försöker att minimera mina garninköp.

Sedan knöt jag frans, uppe på altanen i solen, så man kan ha det sämre. Nu har jag en matta kvar och så ska etiketterna sys fast, därefter ska jag skicka ner dom till Denim Demon i Stockholm.

3 kommentarer:

  1. Blir fin matta, såklart. Men, varför alla plåster på fingrarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plåstren är bara där för att skydda fingrarna så jag slipper få blåsor och ont i fingertopparna.

      Radera
    2. Aha! Listigt och förutseende :)

      Radera