torsdag 11 juli 2013

Glass är bra till mycket


När jag skriver detta inlägget är det nästan nio plusgrader ute, så inget glassväder. Ett år fick jag en glassmaskin i julklapp, då hade jag en vision om att göra yougurtglass och sitta ute i solen och äta den. Glassmaskinen låg i en väldigt kraftig cylinderformad kartong, som jag sparade.

Den är perfekt när jag ska "spola" mattrasorna på mattstickorna, den hindrar nystanet att åka runt golvet som en galen katt. Jag spolar till en matta i taget, det är en bra paus i vävningen.

Så trots avsaknaden av glassväder ute har jag det glassigt värre inne.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ibland använder jag "njuren" vet du. =)

      Radera
  2. Ursäkta, men sen när är +9 inte glassväder??? -29 är också glassväder! Tricket är att äta den inomhus:D

    /Gertrud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är bara en fråga om inställning. =)

      Radera