måndag 17 oktober 2011

På tur till den kungliga huvudstaden

I helgen har jag varit på besök i Stockholm, anledning var ordförandekonferens för "Riksföreningen för Handvävning". Jag är ordförande i Jämtland - Härjedalen.


Jag tycker att det är så kul att träffa andra som brinner för handvävningen som jag. I nästan två dagar diskuterades allt från stadgar till nytt tema.


Som avslutning var vi på Livrustkammaren och tittade på "Kunglig Vintage". Väll där insåg jag att jag inte varit på livrustkammaren sedan jag var ungefär 7 år, så det var kul att gå och titta på allt annat också. Även om det betyde att jag inte kunde följa den guidade visningen av kunglig vintage. För mig har det börjat bli en tradition med Handvävarna och Gustav V. I vår på Riksårmötet var vi i Räpplinge kyrka där det finns en altarduk på Gutsav V har broderat, och så igår i en monter lågg hans sista oavslutade broderi och broderi redskap. Någon gång ska jag också ha en nålväska som Gustav V, då är man aldrig utan nålar. Jag behöver dock inte ha briljanter på min som han hade på sin.


På vägen hem fick jag lite stickat på vantarna som jag trasslade upp innan, dom är riktigt roliga att sticka och det blir så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar