fredag 1 april 2011

Skyltfönster på Gaupa



Idag har jag byggt min utställning på Gaupa, den kommer att förändras under loppet av aprilmånad. Första veckan är det en vit brudkudde som får stå som centrum.


Jag har skrivit en kort text om hur jag ser på slöjd.

"Slöjd består av lika delar passion och behov, tycker jag. Det syns tydligt i den äldre slöjden, formgivning och skapande sker i samma stund. Dess glädje vill jag föra över i den moderna slöjden, och jag hoppas att den lyser igenom varp och stygn".

Nu finns även ripslöparen, Häggenås Blå, till salu på Gaupa. Den heter så efter som randning och färger är hämtade från en kjol vävd sent 1700-tal från just Häggenås.

Nu är det dags för mig att sova för imorgon bitti ska jag bila ner till Härjedalen och Ängersjö för att gå en två dagars stickkurs, det kommer jag att återkomma till efter helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar