onsdag 30 mars 2011

Ibland kan man ju undra

om man är riktigt klok i huvudet.


Just nu har jag så mycket att göra att jag inte vet var jag ska börja, och min hjärna tänker redan på nästa projekt. Kanske blir det varptryck, det är något som jag tycker väldigt mycket om.

Bilden är tagen under ett tryckprojekt när jag gick på Väfskolan i Borås, det måste ha varit våren 2006. Det är en utbildning som inte längre finns kvar. När jag blir sentimental gör det lite ont i hjärtat att tänka på det härliga röda trähuset där jag både har gråtit och skrattat nu inte rymmer en enda vävstol.

3 kommentarer:

  1. Vilken kreativitet du sprider här, underbart.
    Vävning är något som jag ännu ej haft plats för här hemma. Men när jag får så ska jag nog lära mig. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Åh dtta lät spännande. Kan du inte berätta mer om varptryck!!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Kul att ni kommenterar, vävning är underbart.

    Det kommer ett vävtips om varptryck, när jag har hunnit fota och skriva lite om det. Det är bara att hålla ögonen öppna.

    SvaraRadera