tisdag 5 april 2011

Gör om gör rätt


Idag har jag repat upp en nästan färdig rättviksvante, och det tog inte lång tid. Jag repar egentligen inte upp stickningar, jag förlorar mer intresse när det inte blir som jag vill, och så hamnar den i "UFO"lådan.

Men trots att det inte blev som jag vill så har jag inte tappat intresset för mina rättviksvantar. Vad var fel då? Dom blev förstora och det är något som jag inte klarar av, jag vill ha vantar som "sitter som en handske". Så nu ska jag börja om från sista röda varvet, ska också sticka kragen lite annorlunda.

Det känns skönt att ha tagit "repa upp" beslutet, jag har funderat på det ett tag, det är ett antal timmars jobb som jag idag har förintat.

4 kommentarer:

  1. Trist att repa upp, men konstigt nog brukar man ju komma över det ganska snabbt när man väl är igång igen!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag får erkänna att det känns mycket roligare nu, nu vill jag sticka på den.

    SvaraRadera
  3. Borde börja sticka eller nåt. Handarbete är ju bra för hjärnan!!! Men hur börjar man? Köper garn kanske och nån bok "hur man lär sig att sticka"

    Såg att du hade lagt in min blogg bland din blogglista.

    kram på dig!!!!

    SvaraRadera
  4. Vart börjar man, en bra bok och garn. Eller i Östersund finns möjlighet till privatlektioner. Jag ska kolla igenom mina böcker och se om jag hittar någon jag kan rekommendera.

    Handarbete är bra för hjärnan och så tror jag att man mår bra av att skapa att se något växa ur sina händer, något man kan "ta" på.

    Din blogg har legat där länge, det var så pappa hittade den =P

    Massa kramar

    SvaraRadera