lördag 16 april 2011

Folkdräktsloppis

Idag har jag varit på "loppis", men inte vilken loppis som helst utan folkdräktsloppis, jätteroligt. Jag hoppas att det kommer att bli ett återkommande evenemang.


Bland utställarna fanns Hemslöjdskonsulenterna, som bland annat sålde materialsatser till broderade brudkuddar och broderigarn.

Jamtli fanns också där, med underbara plåtsmycken, men även silversmycken. Självklart materialsatser till förkläden, särkar, bindmössor och böcker.



Dom flesta försäljarna var dom som vävt tyger för kanske 25 år sen och sedan aldrig sytt av dom. Det fanns stora chanser till fynd.


Jag kom hem med en mösstomme, jag går igång på bindmössor, har alltid gjort det. Det är något med formen som gör att jag bara älskar dom.

red. 17/4 , artikel om dräktbytardagen i LT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar