söndag 16 februari 2014

Varpning och bröllop


Det är inte alla dagar som jag både varpar och går på bröllop, idag var en sån dag. Jag har varpat av garnet som jag bobinade för några dagar sedan, det ska bli plädar när allt är klart. Det fick bli tre varpar för att det är en så bred varp och det fick inte plats mer på varpan. Så jag hann varpa en tredje del och titta på herrarnas stafett. Det gick bättre för herrarna i stafetten än för mig i varpningen, frustration, hur många knutar kan det vara på ett garn och om det är något jag inte vill ha i en pläd varp är knutar. Dom ska skickas på beredning och då är knutar ett stort "no no", när det kom en knut på garnet är det bara att backa till en vändpinne för att skarva där, inte det roligaste när man har en lång varp.

Sen var det dags att göra sig fin för att ta sig till rådhuset för att bevittna min lillasysters vigsel och middag efter det. Dom var så fina och det var en fin ceremoni och trevlig middag efteråt.

Så hem för att varpa dom sista två tredjedelarna. En minst sagt innehållsrik dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar