onsdag 5 februari 2014

Första stjärnan på himlen


Jag har förälskat mig i en tröja i boken "Maskor och Medeltid", det är Bromma Stjärnhimmel. I boken är den stickad i två nyanser av orange, men jag är inte så mycket för orange, så jag stickar i blått istället.

Och jag har stickat en provbit, det brukar jag inte, men jag inser hur lång tid det kommer att ta för mig att sticka och vill inte upptäcka att tröjan blir för liten eller för stor. Nu har jag börjat sticka resåren på tröjan, men det blir inte långa stunder av stickande, inte just nu.

Målbilden är en riktigt snygg tröja att ha till jeans när hösten kommer.

2 kommentarer:

  1. Det blir en mycket snygg tröja i fina färger. Det är en jättefin bok.Hoppas saker och ting reder ut sig....så du får mer tid för stickning och vävning i praktiken.
    Hälsningar Monika. Ses i Örebro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas verkligen att den blir så snygg som jag ser den i mitt huvud.

      Jag hoppas också att saker och ting reder ut sig snart.

      Vi syns =)

      Radera