onsdag 6 februari 2013

Som solens strålar


Att knyppla gav mersmak. Ett mönster som jag köpt för ganska många år sedan och tittat på men inte kommit mig för att knyppla är Bågarna. Jag tycker att det är så vackert, och skulle bli så fint i färg. Gult fick det bli, som en ringblomma eller solros. Det känns så somrigt och härligt att knyppla i gult, jag ser framför mig att det kan bli en gul sommarbrosch.

Hur är då bågarna att knyppla? Lite knepigt är det allt, men det går lättare för varje båge. Jag tycker att det är ganska svår att sträck, detta på grund av dom fina bågarna, trådarna går ett tag åt helt fel håll. Fel håll om man tänker sträckningsmässigt i alla fall, för utseendet åt helt rätt håll.

6 kommentarer:

  1. Såna fina bågar det blir..
    Du är duktig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är en riktig glad knyppling. =)

      Radera
  2. Blir så sugen på att plocka fram knyppeldynan... Det var så längesen men en vacker dag händer det nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul om fler skulle börja knyppla igen, det kanske blir en ny trend. Ska bli kul att se om den kommer fram på din blogg sen. =)

      Radera
  3. Hej!
    Så härligt att knyppla Bågarna i färg, måste nog prova. Jag har knypplat i oblekt när jag lärde mej att montera den.
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att den blev riktigt fin i färg. Bågarna är ett mönster som gör sig bra i färg, det är inte alla mönster som gör det.

      Jag hoppas att slutresultatet blir lika bra som i mitt huvud.

      Radera