måndag 18 februari 2013

"Design your own norwegian mittens"


Igår var det då dags för kurs, ledare av Annemor Sundbø. Vi fick först ett rutpapper med en tomvante där vi skulle rita ut vanten vi ville sticka. Sagt och gjort ritade jag en fågel som fick sällskap av några blad. Jag började också sticka. Men vanten blev ju så liten och inte gillade jag kvalitén heller. Som tur var så hade jag med mig en till stickning, tunnare garn och stickor så jag började om.

När jag kom hem så började jag att rita på den istället, nu har jag kommit så långt att jag har börjat med tumkilen. Det jag fick lära mig under kursen, förutom om olika symboler, var ett "nytt" sätt att öka och lägga upp när man tagit bort maskor för tummen.

Den riktigt stora behållningen av dagen var alla trevliga stickerskor, den trevliga stämningen och det härliga samtalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar