lördag 18 maj 2013

Trasmatteambassadör

Idag har jag varit i Sundsvall och Sundsvalls museum och pratat om min relation till trasmattor. Det är så härligt att träffa alla vävintresserade som trotsade det underbara vädret och kom in en stund.

Jag kunde då också titta på trasmatteutställningen på museet, denna helgen är sista helgen så det var verkligen i sista sekunden. Det var en blandning av nya och gamla mattor. Jag gillar blandningen av traditionella mattor och mattor med en tvist.


Som denna blommiga.


Eller denna trasryan som jag tror är vävd av gamla skinnjackor.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande o så kul att få höra om nya slags mattor.
    Skulle vara intressant att väva med skinn..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir jätte snyggt. Och ett bra sätt att återbruka gamla skinnjackor.

      Radera