tisdag 7 maj 2013

Små tätt packade stygn


Broderiet till Myssjödräktensväska växer lite varje dag. Det är den stora applikationen jag håller på med, fortfarande. Det känns som att det är tusen små stygn som ska sys tätt och packade, ibland är jag tvungen att sy bakåt för att fylla ett för stort mellanrum som har bildats. Men snyggt blir det. Samtidigt är det skönt att det bara är tre applikationer och att detta är den stora. När jag är klar med den så ska jag sy stjälkar i stjälkstygn som ska få plattsömsblommor och blad.

2 kommentarer:

  1. Du må ha stor tålmodighet når du skal sy slike blomster!
    Klem fra Nord-Troms!

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid sagt att jag har inget tålamod, men jag har fått ändra mig, när något är kul och blir fint då har jag mycket tålamod. =)

    SvaraRadera