torsdag 17 maj 2012

En gång efter jag har badat


Ny varp, nya tag. Ser ut som en gräddtårta med extra mycket grädde.

Jag har vävt klart provväv jag har haft i vävstolen, ibland blir det inte som man har tänkt sig utan något annat, då kan jag behöva lite tid att tänka om, att börja gilla den.

Nya varpen ska bli badlakan, stora i halvlinne, såna som blir skönare och skönare för varje tvätt. Jag har varpat helvit men jag tänker mig att knyta in några smala ränder i någon annan färg. Jag köpte ganska mycket bomull 16/2 för mer än ett år sedan och det blir alltid kvar lite på rullarna och det är perfekt till att knyta in som smala ränder.

2 kommentarer:

  1. Vilken smarrig bit att sätta tänderna i. Varpflätor är alltid alldeles utsökt vackra, så även din och handdukarna kommer med all säker het att bli härliga!

    SvaraRadera
  2. Japp, just nu sitter den i vävstolen och väntar på att bli pådragen. Det blir nog till veckan när jag har kommit tillbaka från Stockholm.

    När den är klar och så kommer det att komma en vävsedel, jag ska bara hitta en server där jag kan lägga ut .pdf på.
    =)

    SvaraRadera