måndag 14 mars 2011

Garnbibliotek - ett inspirationshjälpmedel

Igår knåpade jag äntligen ihop mitt garnbibliotek, där finns det nästa 50 olika garnkvalitéer. Det här är inte mitt första men det mest noggranna hittills. Jag har använt mig av en spiralbundet fotoalbum som grund och sedan skurit av sidorna olika mycket för att få det som trappsteg, sedan har varje material fått ett "kapitel". Sen när jag vill väva går jag in i biblioteket och leta rätt på en kvalité som jag vill använda. Tanken är att fylla på det eftersom och med mer information.

2 kommentarer:

  1. Så fiffigt!
    Det där måste jag fundera på...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ä jätte fiffigt och kan inte vänta med att sätta dit ännu fler kvalitéer. Det är ett sånt lätt sätt att kunna känna på hela ens garnlager =)

    Kul att du kommenterar, det är så härligt att få.

    SvaraRadera