måndag 24 mars 2014

Ser du stjärnan eller är det en blomma?!


Det blev lördagsgodis från bordet! En materialsats fick följa med hem. Det finns många kuddar med ungefär samma mönster som alla är broderade på 1700-talet, men kudden som materialsatsen är baserad på kommer ifrån Brunflo som ligger ungefär en mil från Östersund. Östersund är grundat 1786 av Gustav III och var vid grundande mer än fäbod än en by, det var Brunflo och Frösön som var dom stora byarna.

Jag har haft ögonen på den här kudden sen jag först såg den för några år sen, jag gillar dom lekfulla tulpanerna och färgerna. Och jag gillar att det är många applikationer, det ser mycket ut med "lite" arbete. Den blir härligt att ta fram på lunchen när jag sitter och slöjdar på biblioteket.

2 kommentarer:

  1. Hur skulle det vara med lunch och vilopaus utan något i händerna??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade kanske varit det sundaste, men det är ju så kul!

      Radera