tisdag 18 mars 2014

Färg och vitt


I söndags var jag ute på tur med bilen och passerade järnvägsstationen, bästa stället att köpa tidningar på i Östersund. Dom två tidningar som jag fick med mig hem var "Hemslöjd" och "Vävmagasinet". När jag kom hem slog det mig. Hemslöjd ägnar hela numret åt tema Färg och Vävmagasinet har temat Vitt. Så det är två väldigt olika tidningar jag får med mig hem.

Och visst är det två olika sorters tidningar, Vävmagasinet som är en mer renodlad textil och vävtidningar och Hemslöjd skriver om hemslöjd från när och fjärran. Helt ärligt får jag säga att jag har hittills inte hunnit läsa så mycket i någon av dom, men det första jag läste var artikeln i Hemslöjd om Annika Ekdahl som väver helt otroliga gobelänger och som är årets pristagare av Nordic Textile Awards.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar