torsdag 4 april 2013

Det viktiga med töjbarhet


Jag letar efter bra uppläggningar och avmaskningar som är töjbara. Just nu testar jag en ny uppläggning som inte bara ska vara töjbar utan är snygg också.

Den är konstruerad så att man lägger upp både rät och avigmaskor. Första varvet stickar man bara rätmaskorna och tar garnet framför avigmaskorna, andra varvet stickar man avigmaskorna och tar garnet bakom rätmaskorna. Först varvet därefter stickas alla maskor. Det gör att det blir en kanal längst ner och maskorna går runt uppläggningen, uppläggningen blir liksom osynlig.

Jag måste sticka en bit till innan jag kan utvärdera resultatet, men snyggt är det redan nu.

2 kommentarer:

  1. Dette må jeg prøve!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen att du ska göra.

      Nu har jag lagt ut ett inlägg med filmklipp där man kan se hur man gör.

      Lycka till =)

      Radera