måndag 11 mars 2013

Varpat för flamsigheter


Igår kväll hände det, jag varpade min nästa flamskvävnad. Jag har sett på mönstret att denna vävnaden kommer bli mycket större än min första "likställda fåglar", men det var nu när jag har varpat som jag på riktigt har insett hur stor. Det hela gick nog upp för mig när jag gjorde förvävningen, det kommer att ta en stund att väva.

Idag måste jag komma ihåg att köpa en rulle självhäftandeplast som jag kan klistra på mönster så det blir stabilare och mer hållbart. Förra mönster fick plats i en plastficka, jag har inte samma "tur" denna gången. Sen så är det bara att väva!

4 kommentarer:

  1. Kul när du får sätta igång sedan, med själva vävandet!

    SvaraRadera
  2. Ja, ikväll ska jag fixa det sista sedan är jag igång. =)

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du ger dig på så olika projekt! Själv misstänker jag att mitt tålamod är för dåligt för flamsk. Vad säger du, är det lika tålamodsprövande som min mor påstår?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte låta bli, jag måste prova "allt", sen är det vissa tekniker som jag fastnar för.

      Med flamsken får jag säga att jag fortfarande är i förälskelsestadiet, just nu är det bara kul. Jag gillar att räkna ut hur jag måste lägga tråden för att det ska bli bra inte bara "nu" utan även sen när jag ska väva vidare.

      Jag har alltid sagt att jag har dåligt med tålamod, och vissa saker jag gör får jag höra att jag "måste ha bra tålamod", och jag har nog det, när jag tycker att det är kul. Sen har jag ett djävlar anama som jag ibland tar till för att få klart projekt.

      Jag tycker att du borde prova väva flamsk, börja med ett mönster du gillar och kompromissa inte med det. Lycka till!

      Radera