söndag 23 september 2012

Terapiarbete


Det finns saker som jag brukar fuska med i vävningen, särskilt buntning av solv. Igår hade jag kommit till "the point of no return". Jag har vävt med åtta skaft men nu vet jag att jag kommer att väva på fyra skaft de närmaste halvåret, kanske längre.

Så fyra skaft skulle bort och med dessa över 600 solv, och inget bra läge att bara knyta ihop dem i fyra tjocka buntar. Självklart går det men jag skulle ha varit så arg på mig själv när jag ska använda dom igen.

Det är lättare att bunta solven när dom sitter på skaften. Jag buntar först i buntar om 50 stycken och så sätter jag ihop dom två och två. Så var det på "Väfskolan" så det hänger med.


När jag bara ska ta bort några från skaften brukar dom hamna på en "solvstock", igår kväll tog jag tag i dom också, det visade sig att det var över 300 stycken, det är lätt att dom förökar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar