tisdag 4 september 2012

Hur gick det här till?


Duken blir längre och längre, ikväll hände det i alla fall något nytt. Jag lyckades att slå knut runt skytteln samtidigt som jag skyttlade, behöver jag säga att det tog stopp mitt i väven?!

Jag var inte så bra på att trassla upp det heller, jag drog öglan över fel ände på skytteln och så var jättetrasslet ett faktum. Det hela slutade med att jag fick ta av tråden. Det var i alla fall det mest spännande som hände i vävstolen ikväll, så lite aktion var det.

Idag har jag bokat in ett besök på Jamtli, Jämtlandsläns museums, föremålsarkiv, jag ska dit och kolla på vävda kuddar från 1700-talet. Jag har sett en tidigare men det ska finnas ungefär 12 stycken liknande där, det ska bli spännande att få komma dit och kolla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar