söndag 30 september 2012

Förbi tumhålet


Nu har jag passerat tumhålen på vantarna, det går ganska fort att nålbinda dessa vantar. Det tycker jag är härligt med nålbindning det går ganska fort att nålbinda ett par vantar. Sedan är det efterbehandlingen kvar, det ska valkas och broderas.

Det är roligt med efterarbetet, både att valka så vanten får en perfekt form och sedan brodera. Det är härligt att brodera på nålbundet. Jag funderar på hur och vad jag ska brodera, det är tur att jag har lite tid kvar till jag ska börja brodera.

1 kommentar:

  1. Men så fina de blir..
    Nu måste jag bara koncentrera o göra ett par vantar..påbörjade förra hösten.. för tjocka o konstiga.. har ju gjort sådär 30 år sedan o de höll evigheter.. har bra garn .. men hade glömt tekniken helt på dessa år.. Finns så himla många sätt att göra.. har du att visa nåt prov på sättet..eller vad heter det ..som du använder.. ?

    SvaraRadera