måndag 22 augusti 2011

Tur till Knivsta och Uppsala



I helgen har jag och M varit på bröllop, på Noors slott utanför Knivsta. Ett härligt bröllop, romantisk vigsel där brudparet lovade "...tills ödet skiljer oss åt.", god mat och musik med drag av The Trubadurs. Vi bodde på Ledingenäsgårds hotell, helt underbart, så sköna sängar.

När brudparet blivit gifta, alla mat uppäten, fötterna uttröttade av dans och mingel och en skönsömn, bar det iväg tillbaka till Uppsala.



Jag som aldrig varit till Uppsala ville självklart på stadsvandring, så vi gick ett bra tag med Ms bror och sambo. Nu har jag sett slottet, domkyrkan och en massa annat som gör att jag vill fara tillbaka och titta mer.

Bilden är från domkyrkan, gillar hur skulptören fått fram en textilkänsla i stenen.

Oj det här blev visst ett reklam inlägg, oohps!

3 kommentarer:

  1. Hoppas på en fika med dig nästa gång du är i stan :)

    SvaraRadera
  2. Var det på ovan nämnda bröllop som kreationen i grönt garn skulle bäras?
    I så fall kan vi väll få se en bild. Är så nyfiken på resultatet....för jag förstår i te hur det kunde bli ett klädesplagg.
    /evelina* ursprungligen fr. Ottsjö numera Linkan

    SvaraRadera
  3. Lina, det får definitivt bli en fika nästa gång.

    Evelina, bild kommer så får du se hur det blev =)

    SvaraRadera