tisdag 23 augusti 2011

Början på ett par fingervantar


På tåget i helgen började jag sticka på ett par fingervantar, mönstret finns i boken "Sticka småvarmt" av Johanna Wallin, som jag fick i "Mixa och matcha 6" bytet.

Garnet är "pure wool" från Rowan, och kommer från mina upprepade "Saviano sock" som jag inte blev nöjd med, hoppas denna stickningen blir bättre.

Jag har påbörjat vantarna tre gånger för att få till stickfastheten, landade slutligen på stickor 2. Jag stickar mycket i stickor 2 eller 2,5. Tyvärr gör det också att alla stålstickor är upptagna så det fick bli aluminium den här gången. Vilket brukar medföra böjda stickor, jag måste erkänna att jag saknar mina stålstickor just nu. Dom sitter i en annan stickning som jag har förlorat kollen på. Jag borde beställa ett mindre lager av stålstickor 1,5 - 2,5, så jag aldrig är utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar